Hvordan praktiserer vi lekser rundt omkring og hva fører det til? Hva er alternativene? Hva gjør målstyringen med skolen og med elevene? I dette intervjuet fra hotelbaren under SETTdagene snakker jeg med Camilla Hagevold om leksepraksis, fagfornyelse, målstyring og elevsyn.
Lenke til episoden på Soundcloud
Lenke til episoden på iTunes
Lenke til episoden på Spotify
Camilla Hagevolds blogg
Camilla Hagevold på Twitter
Stavanger Aftenblad: Undheim-lærer tar et oppgjør med landets mest delte Facebook-innlegg
- Mitt intervju med Roar Ulvestad
- Mitt intervju med Peder Haug
- Mitt intervju med Nyskolen
- Mitt intervju med Vibeke Solbue
- Mitt intervju med Baste Bruarøy
- Mitt intervju med Harriet Bjerrum Nielsen
- Mitt intervju med Kjell Ove Hauge
- Mitt intervju med Tjalve Madsen
- Mitt intervju med Svein Sjøberg
- Mitt intervju med Simon Malkenes
- Mitt intervju med Tone Tellevik Dahl
- Mitt intervju med Karl Øyvind Jordell
- Mitt intervju med Steffen Handal
- Mitt intervju med Arne Klvye
- Mitt intervju med Gunnar Østgaard
- Mitt intervju med Mari-Kristine Morberg og Sunniva Schultze-Florey
- Mitt intervju med Kristoffer Chelsom Vogt
- Mitt intervju med Liv Mjelde
- Mitt intervju med Kjell Horn
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
32 kommentarer om “LL-131: Camilla Hagevold om leksepraksis og målstyring”