LL-338: Gunnar Aarstein om å drive en leksefri skole

Hvordan er det å drive en leksefri skole? Og ikke minst, hvordan er det å bli det? Hva vet vi om langtidseffektene? Hvilke effekter har det for lærere og elever at leksene forsvinner? Noen skoler har drevet lenge med en leksefri praksis, så hva har de lært? Jeg snakker med Gunnar Aarstein, mangeårig og nå pensjonert rektor ved Digermulen skole om leksefri skole.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Lofotposten: Gunnar slutter som rektor etter 32 år ved skolen

Nettavisen: På denne skolen har de ikke hatt lekser på tolv år

NRK: Denne rektoren har ikke gitt lekser på 12 år

Aftenposten: Bedre resultater med leksefri skole

iTromsø: «Det er bare latskap som gjør at noen ønsker seg leksefri skole»


Mitt første intervju med Kjersti Lien Holte

Mitt andre intervju med Kjersti Lien Holte

Mitt intervju med Lisbet Morland

Mitt intervju med Camilla Hagevold

Mitt intervju med Kjell Horn


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.


Legg igjen en kommentar