LL-401: Ingvil Bjordal og Cecilie Haugen fra NTNU om konkurranseskolen

Hva er det som driver utviklingen av norsk skolepolitikk? Hvordan har utviklingen vært og hvor er den på vei? Har vi noen gang hatt en enhetsskole og er vei på vei bort i fra den? Gir det mening å snakke om konkurranseskolen heller enn enhetsskolen eller fellesskolen? Legger skolepolitikken til rette for en utvikling som muliggjør en skole som er god for alle? Jeg snakker med førsteamanuensis Ingvil Bjordal og professor Cecilie Haugen fra NTNU om norsk skolepolitikk.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Ingvil Bjordal hos NTNU

Cecilie Haugen hos NTNU


Bok: Fra fellesskole til konkurranseskole

Bok: Pedagogikk, politikk og etikk. Demokratiske utfordringer og muligheter i norsk skole

Aftenposten: Fritt skolevalg gir en vanskeligere hverdag for både elever og lærere

Aftenposten: Gode resultater betyr ikke nødvendigvis god læring


Mitt intervju med Camilla Hagevold

Min panelsamtale om fremtidens skole

Mitt første intervju med Simon Malkenes

Mitt andre intervju med Simon Malkenes

Mitt intervju med Elise Farstad Djupedal

Mitt intervju med Eli Smeplass

Mitt intervju med Svein Sjøberg

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

2 kommentarer om “LL-401: Ingvil Bjordal og Cecilie Haugen fra NTNU om konkurranseskolen”

Legg igjen en kommentar