2024
- Dag Nordanger om trygge og utrygge barn i skolen
- Tom Are Trippestad om skolesystemet og læring
- Sturla Stålsett om det livssynsåpne samfunnet
- Gunnar Aakvaag om generasjon “ulydig”
- Læreres politiske og religiøse engasjement ved siden av jobb
- Geir Ertzgaard om folkehøgskolenes elev- og læringssyn
- Anne Høy Horsberg om IKT-tilgang for elever i fengsel
- Therese Egeland om gruppearbeid som arbeidsmetode
- Børge Skåland om vold mot lærere
- Sigrun Gjerløw Aasland om sosial mobilitet og skolen
- Bente Ohnstad om lærernes meldeplikt til barnevernet
- Andrine Bruland om skolen for de som ikke passer inn
- Eirik J. Irgens om utdanningsledelse og skoleutvikling
- Frédérique Brossard Børhaug om inkludering og interkulturell pedagogikk
- Julie Ane Ødegaard Borge om skolevalgene
- Mari Kristine Jore om hva det vil si å være norsk
- Geir Kåre Resaland om fysisk aktiv læring
- Ole Jacob Madsen om generasjon prestasjon
- Kristne friskoler og elevene der
- Yvonne Demirel om fremstilling av skeive i norske lærebøker
- Solveig Moldrheim om elever som kommer med fordomsfulle utsagn
- Espen Schaanning om skolen som konkurransearena
- Cecilie Udberg-Helle om tilpasset opplæring for evnerike elever
- Simen Spurkland om undervisning med digitale verktøy
- Per Einar Binder om livsperfeksjonisme og psykisk helse
- Lisbet Morland om å bli og være en leksefri skole
- Lise Øen Jones om utdanning i fengsel
- Claudia Lenz om medborgerskap som tverrfaglig tema
- Eldar Taraldsen om indre- og ytrestyrt pedagogikk
- Dag Hellesund om selektiv mutisme
- Kim Friele om norsk skeiv historie
- Kjersti Lien Holte om leksefrie og leksebevisste skoler
- Hege Yvonne Hermansen om læreryrket som en profesjon
- Linda Marie Rustad om kjønn og kjønnsforskning i skole og lærerutdanning
- Andreas Heldal-Lund om Scientologikirken
- Liv Mjelde om yrkesfagenes fortid og fremtid
- Inge Andersland om nye læreplaner i KRLE
- Katrine Vellesen Løken om sosial mobilitet
- Christian Beck og Marta Straume om norsk hjemmeundervisningshistorie
- Kjell Horn om skolen som kamparena
- Göran Söderlund om ADHD
- Camilla Hagevold om leksepraksis, mål, fagfornyelsen og den instrumentelle skolen
- Steinar Bøyum om grensene for uenighet i klasserommet
- Therese Halvorsen Røst om ressurser og sosial utjevning i Mat og Helse-faget
- Barbara Harterink og Vidar Eberg om utveksling mot frafall
- Bjarte Furnes om spesialpedagogikk i skolen og lærerutdanningen
- Espen Helgesen om skjønnlitteratur i samfunnsfag
- Kristin Whitehouse om overgangen fra barnehage til skole for barn med autisme
- Ingunn Marie Eriksen om etnisitet og klasse i skolen
- Lars Laird Iversen om skolen som uenighetsfellesskap
- Bjørnar Østerhus Dahle om elevrådet som demokratilæring
- Ingvill Thorson Plesner om de kompliserte menneskerettighetene
- Kristoffer Chelsom Vogt om de som ikke fikser skolen og deres fremtidsutsikter
- Per Ødegaard om matematikkfaget i skolen og den skjulte læreplanen
- Kristin Oudmayer om mobbing, inkludering og forebygging
- Astrid Lenvik om barn med ekstraordinært læringspotensial
- Anne Hunderi om utveksling i videregående
- Hilde Traavik om begynneropplæringen i skolen
- Arne Thyve om de som faller utenfor dagens skolesystem
- Gunnar Østgaard og hva om skolen ikke fantes?
- Marta Straume om kommunens og foreldrenes ansvar ved hjemmeundervisning
- Mobbeombudet og utdanningsjuristen om kapittel 9A i Opplæringsloven
- Trude Havik og elevene som ikke kommer på skolen
- Svein Sjøberg om PISA, testing i og av skolen, og lærerutdanningene
- Heidi Lønne Grønseth om det nordiske i norsk skole
- Jørgen Frydnes om Utøya som demokrativerksted, leirsted, og minnesmerke
- Christian Beck om unschooling og hjemmeundervisning
- Hilde Arntsen om Rosa Kompetanse Skole
- Peder Haug om 6-åringene, guttene og taperfabrikken
- Marianne Hafnor Bøe om islamsk feminisme og feminisme i islam
- Karl Øyvind Jordell om lærermangel, opptakskrav og distriktsproblematikk
- Simon Malkenes om Oslo-skolen, testregimer og rektorkontrakter
- Steffen Handal om skolen norske elever behøver og hvordan skape den skolen
- Biskop Halvor Nordhaug om KRLE, skolegudstjenester, og seksualitetsundervisning
- Mette Bøe Lyngstad om drama som fag og metode i skolen
- Ingrid Rosendorf Joys i STL om religionsdialog og -mangfold
- Roar Ulvestad og fremtidens skole
- Harriet Bjerrum Nielsen fra UiO om frafall, gutta, og kjønnsforskjeller i skolen
- Vibeke Solbue fra HVL om interkulturell pedagogikk
- Heidi Rohde Rafto ved Skeivt Arkiv om norsk skeiv historie
- Marie von der Lippe ved UiB om religionsfagene i skolen
- Baste Bruarøy om hverdagen på Hyssingen produksjonsskole
- Tjalve Madsen fra HVL om overordnet del og skolen vi behøver
- Frode Fredriksen om mobbing, seksuell trakassering og overgrep, og løsninger