Hilde Traavik om begynneropplæringen i skolen

Reprise fra 23. januar 2018.

Et viktig element i en skole er hvordan man starter opplæringen i lesing, skriving, og så videre ut i fra alderen på barna når de starter på skolen. Jeg snakket derfor med med Hilde Traavik ved Høgskulen på Vestlandet om begynneropplæringen i norskfaget. Vi kom innom høytlesing, 6-åringene i skolen,  skolegang i barneskolen både med og uten karakterer, og vi snakket mye om kartlegging av alle elevene.

Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkaster

Intervjuet på podkasten


Grunnleggende ferdigheter i alle fag


Bok: Lese, skrive, regne. Pedagogikk og fagdidaktikk i begynneropplæringen.

Bok: Skrive- og lesestart: skriftspråksutvikling i småskolealderen 

Bok: Norskboka 1

Bok: Norskboka 2

Bergens Tidende: Hvorfor skal alle barn kartlegges?

Bergens Tidende: Slik ble elevene bedre i nynorsk

Forskning.no: Les for livet

Bergens Tidende: Trist tellekantsystem

Bergens Tidende: Papirarbeid knekker lærerne

Bergens Tidende: Jo, kartlegging kan være farlig!

Bergens Tidende: Politikerne er problemet


Mitt intervju med Peder Haug

Mitt intervju med Roar Ulvestad

Mitt intervju med Nyskolen

Mitt intervju med Mette Bøe Lyngstad

Mitt intervju med Karl Øyvind Jordell

Mitt intervju med Elisabeth Bjørnestad

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar