LL-372: Elisabeth Bjørnestad om evaluering av 6-årsreformen

Hvordan gikk det egentlig når vi innførte en 10-årig skole? Hvordan gikk det med 6-åringene i skolen? Hvor ble det av leken? Ble det for mye eller for lite lek? Hva vet vi nå over 20 år etterpå? Var det en suksess eller ikke? Mange av disse spørsmålene blir nok ikke besvart i denne episoden, men jeg intervjuer professor Elisabeth Bjørnestad som leder evalueringsarbeidet med 6-årsreformen. Vi snakker om hva de har undersøkt til nå og hva de har funnet ut der, vi snakker om hva de skal undersøke videre, og hvordan de angriper problemstillingene.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Elisabeth Bjørnestad hos OsloMet

Elisabeth Bjørnestad på Wikipedia

Elisabeth Bjørnestad på Twitter


Utdanningsnytt: Vi må sjå på kva som skjer i klasseromma

Bok: Pedagogikk, en grunnbok

Utdanningsdirektoratet: Evaluering av seksårsreformen – en gjennomgang av forskning på skolehverdagen i førsteklasse

OsloMet: Klasserommets praksisformer 20 år etter


Mitt intervju med Peder Haug


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.


Legg igjen en kommentar