Denne episoden er med professor Monica Melby-Lervåg fra Universitetet i Oslo. Vi snakker i denne episoden om forskningsformidlig og behovet for at forskningen når ut til lærere og brukere. Vi snakker også, og enda mer, om utfordringer i og for spesialpedagogikken ute i skolene.
Lenke til episoden på Soundcloud
Lenke til episoden på iTunes
Lenke til episoden på Spotify
Monica Melby-Lervåg hos Utdanningsforskning
Monica Melby-Lervåg på Twitter
Rekk opp hånda!: Spesialundervisning som fungerer
Utdanningsnytt: Barn med spesialundervisning – sjelden nevnt og ofte glemt
Forskning.no: Forskere med anekdoter om språkstimulering i barnehage
Aftenposten: Store forskjeller i språkforståelse mellom en- og tospråklige barn
INN SEPU: Høy temperatur og spennende diskusjon om spesialundervisning
Mitt intervju med Göran Söderlund
Mitt intervju med Bjarte Furnes
Mitt intervju med Kristin Whitehouse
Mitt intervju med Hilde Traavik
Mitt intervju med Baste Bruarøy
Mitt intervju med Helga Bjørke Harnes
Mitt intervju med Astrid Lenvik
Mitt intervju med Elisabeth Hesjedal
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
3 kommentarer om “LL-126: Monica Melby-Lervåg om utfordringer for spesialpedagogikken”