LL-315: Grethe Melby om fullføringsreformen, yrkesfagene, og distriktene

Hvordan ser egentlig fullføringsreformen ut for skolene i distriktene, for elevene som kanskje ikke mestrer skolen så godt, eller for yrkesfagene? Hva bør være i fokus for yrkesfagene? Hvordan påvirker økonomien skolene i dag og hva kan være følgene av økonomien i fylkeskommunene for fullføringsreformen? Jeg snakker med lektor Grethe Melby om dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Grethe Melby på Twitter


Skole på flukt (med Solfrid Raknes)


Regjeringen: Stortingsmelding 21 (2020/2021)

Regjeringen: NOU 2014: 7 Elevenes læring i fremtidens skole — Et kunnskapsgrunnlag

Regjeringen: NOU 2015: 8 Fremtidens skole — Fornyelse av fag og kompetanser

Regjeringen: NOU 2018: 15 Kvalifisert, forberedt og motivert — Et kunnskapsgrunnlag om struktur og innhold i videregående opplæring

Regjeringen: NOU 2019: 23 Ny opplæringslov

Regjeringen: NOU 2019: 25 Med rett til å mestre — Struktur og innhold i videregående opplæring


Mitt intervju med Solfrid Raknes

Mitt tredje intervju med Erik Aarebrot

Min panelsamtale om fullføringsreformen

Mitt intervju med Tony Burner

Mitt intervju med Assad Nasir

Mitt intervju med Edvard Botterli Udnæs


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.