LL-309: Tony Burner om fremtidsfaget, fullføringsreformen og fagene i videregående

Den siste ukens mest omdiskuterte tema blant lærere i videregående skole er fullføringsreformen, eller Stortingsmelding 21 (2020/2021). Reaksjonene har vært delte, både innad i lærerstanden, men også utenfor. Mange lærerstemmer har vært negative, men langt i fra alle. Reaksjonene fra elevorganisasjonen har vært positive, men også Tony Burner, professor ved USN, peker på det han mener er en grunnleggende god reform. I denne ekstraepisoden snakker jeg med han om fullføringsreformen.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Tony Burner ved USN

Tony Burner på Twitter


Drammens Tidende: Et “framtidsretta” fag kan bli spennende

Regjeringen: Stortingsmelding 21 (2020/2021)

Regjeringen: NOU 2014: 7 Elevenes læring i fremtidens skole — Et kunnskapsgrunnlag

Regjeringen: NOU 2015: 8 Fremtidens skole — Fornyelse av fag og kompetanser

Regjeringen: NOU 2018: 15 Kvalifisert, forberedt og motivert — Et kunnskapsgrunnlag om struktur og innhold i videregående opplæring

Regjeringen: NOU 2019: 23 Ny opplæringslov

Regjeringen: NOU 2019: 25 Med rett til å mestre — Struktur og innhold i videregående opplæring


Min panelsamtale om fullføringsreformen


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Undervisning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Undervisning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.


3 kommentarer om “LL-309: Tony Burner om fremtidsfaget, fullføringsreformen og fagene i videregående”

Legg igjen en kommentar