LL-311: Lærer Assad Nasir om fellesfagene og Fullføringsreformen

Hvilke fag skal videregående skole bestå av? Hva er målet med videregående skole? Hvordan skal skolehverdagen se ut? Hvordan fikser vi frafallsproblematikken i videregående skole? Alle disse spørsmålene har på mange måter blitt stilt og forsøksvis blitt besvart av Stortingsmelding 21 (2020/2021) og skal resultere i Fullføringsreformen. Jeg snakker med lærer Assad Nasir om hva han tenker rundt omlegging av strukturen i videregående skole, valgfrihet, frafallsbekjempelse, teori versus praksis, og mer.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Assad Nasirs hjemmeside

Assad Nasir på Twitter


Assad Nasir: Regjeringen uten bakkekontakt i skolen

Regjeringen: Stortingsmelding 21 (2020/2021)

Regjeringen: NOU 2014: 7 Elevenes læring i fremtidens skole — Et kunnskapsgrunnlag

Regjeringen: NOU 2015: 8 Fremtidens skole — Fornyelse av fag og kompetanser

Regjeringen: NOU 2018: 15 Kvalifisert, forberedt og motivert — Et kunnskapsgrunnlag om struktur og innhold i videregående opplæring

Regjeringen: NOU 2019: 23 Ny opplæringslov

Regjeringen: NOU 2019: 25 Med rett til å mestre — Struktur og innhold i videregående opplæring


Min panelsamtale om fullføringsreformen

Mitt intervju med Tony Burner


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Undervisning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Undervisning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.


2 kommentarer om “LL-311: Lærer Assad Nasir om fellesfagene og Fullføringsreformen”

Legg igjen en kommentar