Steffen Handal om skolen norske elever behøver og hvordan skape den skolen

Reprise fra 26. desember 2017.

Et grunnleggende perspektiv på podkasten gjennom de 6 årene podkasten har eksistert har vært hva skal fremtidens skole være, og hvilken skole behøver norske elever, lærere, og det norske samfunnet, og hvordan skaper vi den skolen? Jeg har intervjuet Steffen Handal flere ganger, men den første gangen snakket vi om lærertetthet, lærernorm, og om hvordan vi skaper den skolen som elevene behøver. Her er det intervjuet.

Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkaster

Intervjuet på podkasten


Steffen Handal på Twitter

Steffen Handal på Wikipedia

Utdanningsforbundet


Morgenbladet: Hva slags barnehageforskning trenger vi?

Aftenposten: «Jeg skjønner godt at lærerne blir utrolig provosert»

Aftenposten: Velferd, profitt og barnehager – vi vil heller ta debatten om kvalitet

Aftenposten: Ny kurs i fremtidens skole

NRK: Utdanningsforbundet reagerer kraftig på Listhaug-utspill

Dagbladet: Også lærere er bekymret for prestasjonspresset i skolen

Fredrikstad Blad: Guttene får dårligere karakterer enn jenter – forskjellene øker

Aftenposten: Lærernormen gir mening for elever og lærere

Utdanningsnytt: Det nye Stortinget kan sikre lærernorm


Mitt andre intervju med Steffen Handal

Mitt intervju med Camilla Hagevold

Mitt intervju med Kjell Horn

Mitt intervju med Katrine Vellesen Løken

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar