Hvordan skal vi klare å tilrettelegge for utrygge elever i klasserommet? Hvordan sørger vi for at de har en opplevelse av at vi er glade i dem, og hvordan sørger vi for at elevene har kapasitet til å lære? Hvordan påvirker de sosiale forholdene rundt skolen elevene i skolen? Jeg snakker med lærer Ingerid Oppedal Dowerdock som er lærer på Sandgotna skole, en ungdomsskole i Bergen. Vi snakker om utrygge elever, relasjoner i klassene, og hvordan vi kan bygge trygghet i klasserommene. Vi snakker om kakaopedagogikk og hvordan dette kan være en vei til fellesskap i klasserommene.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Bergens Tidende: Jannes historie
Mitt intervju med Dag Nordanger
Mitt intervju med Heidi Wittrup Djup
Mitt intervju med Andrine Bruland
Mitt intervju med Ove Østerlie
Mitt intervju med Hege Ose
Mitt intervju med Camilla Hagevold
Mitt intervju med Martin Johannessen
Mitt intervju med Sigrun Aasland
Mitt intervju med Katrine Vellesen Løken
Mitt intervju med Forandringsfabrikken
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
11 kommentarer om “LL-241: Ingerid Dowerdock om kakaopedagogikk og hvordan vi møter utrygge elever”