Hvordan skal vi egentlig lære bort norsk og samfunnsfag til innvandrere til Norge? Hva går de egentlig gjennom i innføringsklassene og hvordan kan man best tilpasse undervisningen til denne gruppen som består av så mange forskjellige nivåer og bakgrunner? Og hvem er de som går i disse klassene? Jeg snakker med Andrianne Skjold og Kristin Fagerheim fra Rothaugen skole i Bergen. De har laget boken «På Høyden» som er et læreverk for denne gruppen. Vi snakker om tankene bak og om skolerettet norskopplæring. Blant mye annet.
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet i iTunes
Intervjuet på Spotify
Bok: På Høyden
Mitt intervju med Ingunn Marie Eriksen
Mitt intervju med Bjørnar Østerus Dahle
Mitt intervju med Reidun Faye
Mitt intervju med Jørgen Frydnes
Mitt intervju med Sigrid Isdal
Mitt intervju med Mobbeombudet i Hordaland
Mitt intervju med Mobbeombudet og Utdanningsjuristen
Mitt intervju med Anders Faksvåg Haugen
Mitt intervju med Steinar Bøyum
Mitt intervju med Peder Nustad
Mitt intervju med Claudia Lenz
Mitt intervju med Vibeke Solbue
Mitt intervju med Jørgen Moltubak
Mitt intervju med Emma Arneback og Jan Jämte
Mitt intervju med Hege Ose
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
4 kommentarer om “LL-182: Andrianne Skjold og Kristin Fagerheim om «På Høyden»”