LL-161: Solveig Moldrheim og fordomsfulle utsagn

Hva skal vi som skole gjøre når elever kommer med utsagnet basert på negative fordommer i klasserommet? Og når det er rettet mot andre elever? Hvordan skal vi som lærere og skoler reagere? Hvilken oppgave har skolen i så måte? Jeg har snakket med Solveig Moldrheim, stipendiat ved Universitetet i Bergen og seniorrådgiver ved Raftostiftelsen, og vi diskuterer hvordan skolen bør og kan reagere på negative fordommer.

Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet i iTunes
Intervjuet på Spotify

Solveig Moldrheim på UiB

Solveig Moldrheim på Twitter

Fordommer i skolen


Forskning.no: Hvordan bør en lærer møte en elev med ekstreme holdninger?

Utrop: Kan «polakk» være «potet» og hva er «nigga-pass»?

HFK: Lærer å møte ekstreme haldningar i klasserommet

Bergensmagasinet: Vi må feire uenighet


Mitt intervju med Camilla Stabel Jørgensen

Mitt intervju med Nora Mathé

Mitt intervju med Grete Vandvik

Mitt intervju med Vanja Tørresdal

Mitt første intervju med Ingunn Marie Eriksen

Mitt andre intervju med Ingunn Marie Eriksen

Mitt intervju med Bjørnar Østerus Dahle

Mitt intervju med Reidun Faye

Mitt intervju med Jørgen Frydnes

Mitt intervju med Sigrid Isdal

Mitt intervju med Mobbeombudet i Hordaland

Mitt intervju med Mobbeombudet og Utdanningsjuristen

Mitt intervju med Anders Faksvåg Haugen

Mitt intervju med Steinar Bøyum

Mitt intervju med Peder Nustad

Mitt intervju med Claudia Lenz

Mitt intervju med Hege Ose

Mitt intervju med Kjetil Braut Simonsen

Mitt intervju med Emma Arneback og Jan Jämte

Christian Lomsdalen er lektor, småbarnsfar og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist, og nå også podkaster.

Author Socials Følg meg på sosiale media

1 Comment on LL-161: Solveig Moldrheim og fordomsfulle utsagn

What do you think?

Note: Your email address will not be published

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>