LL-279: Martin Meggele Sjøen om radikalisering, ekstremisme og inkludering

Hva er det viktigste for skolen, bekjempe ekstremisme, hindre radikalisering, eller inkludering av alle elevene? Kan inkludering føre til ekskludering? Finnes det noen klare motsetninger mellom disse målsetningene? Hva skaper best resultater for skolene, enkeltelevene, og for samfunnet? Jeg snakker med Martin Meggele Sjøen ved Høgskulen på Vestlandet om radikalisering, ekstremisme, og inkludering.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Martin Sjøen hos HVL


Disputas: Disputas om førebygging av radikalisering i skulen

Doktoravhandling: When counterterrorism enters the curriculum: Exploring risks and practices of the securitisation of education

Bedre skole: Når forsøk på inkludering blir ekskludering


Mitt intervju med Solveig Moldrheim

Mitt intervju med Steinar Bøyum

Mitt intervju med Emma Arneback og Jan Jämte

Mitt intervju med Tore Bjørgo



Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.


En kommentar om “LL-279: Martin Meggele Sjøen om radikalisering, ekstremisme og inkludering”

Legg igjen en kommentar