LL-393: Silje Andresen om lærerens skjønn i møte med kontroversielle tema

Hvilke muligheter har lærerne til å bruke skjønn når de møter eller skal undervise om kontroversielle tema i undervisningen? Hvordan kan og bør de ta opp slike tema? Hva gjør lærere i praksis? Jeg snakker med forsker og doktorgradsstipendiat Silje Andresen ved FAFO om dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Silje Andresen ved FAFO


Norsk sosiologisk tidsskrift: Konflikt mellom dannelse og kompetansemål


Mitt intervju med Steinar Bøyum

Mitt intervju med Solveig Moldrheim

Mitt intervju med Hege Yvonne Hermansen

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

En kommentar om “LL-393: Silje Andresen om lærerens skjønn i møte med kontroversielle tema”

Legg igjen en kommentar