Gunnar Østgaard og hva om skolen ikke fantes?

Reprise fra 27. mars 2018.

Hva er det som skaper så utrolig mye provokasjon når noen stiller spørsmålstegn ved grunnleggende sannheter ved norsk skole eller til og med ikke liker den slik den er i dag? Hvorfor er det noen mennesker som virkelig ikke klarer å la være å provosere ved å være den de er? Gunnar Østgaard er en av de mest provoserende og en av de mest inspirerende skolemenneskene jeg vet om og som jeg har vært så heldig å havne i diskusjoner med. En av de gode tingene med det er at han tvinger deg til å tenke deg om en gang til. I episode 80 på podkasten snakket vi om hans tanker om skolen og snakket om temaet “Hva om skolen ikke fantes?” inspirert av Nils Christie.

Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkaster

Intervjuet på podkasten


Gunnar Østgaard på Twitter

Failed 2 Learn

Trondheim Montessori


Skolevegen: Hvis skolen ikke fantes…

Dagbladet: Vi lever i et land der pizza ankommer din dør, før politiet

Bok: Hvis skolen ikke fantes…

Nasjonalbiblioteket: Hvis skolen ikke fantes…

Bok: Skolens mening


Mitt intervju med Nina Fjeldheim

Mitt intervju med Alexander Meyer

Mitt intervju med Sunniva Sandanger og Martin Johannessen

Mitt intervju med Christian Beck

Mitt intervju med Geir Engdahl

Mitt første opptak med Hyssingen produksjonsskole

Mitt andre opptak med Hyssingen produksjonsskole

Mitt tredje opptak med Hyssingen produksjonsskole

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.