Mange elever opplever skolehverdagen som utrygge, hva betyr det for deres skolegang og for klasserommet? Hvordan skaper vi en skole som legger til rette for at alle elevene kan være trygge? Jeg snakker med Dag Ø. Nordanger, psykologspesialist ved RVTS Vest og professor II ved OsloMet, om trygge og utrygge barn i skolen.
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Apple Podkaster
RVTS: Dag Nordanger gjør fagstoff til hverdagskost
Psykologtidsskriftet: Regulering som nøkkelbegrep og toleransevinduet som modell i en ny traumepsykologi
Bergens Tidende: Krigen mot barnevernet
Aftenbladet: Skriker tenåringen til deg? Her forklarer ekspertene hvorfor du ikke skal skrike tilbake.
Mitt intervju med Heidi Wittrup Djup
Mitt intervju med Arne Holte
Mitt intervju med Julie Riise
Mitt intervju med Katrine Vellesen Løken
Mitt intervju med Jorunn Lokøy
Mitt intervju med Per Einar Binder
Mitt intervju med Trude Havik
Mitt intervju med Arne Klyve
Mitt intervju med Camilla Hagevold
Mitt intervju med Peder Haug
Mitt intervju med Ole Jacob Madsen
Mitt intervju med Andrine Bruland
Mitt intervju med skoleproffene fra Forandringsfabrikken
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
12 kommentarer om “LL-235: Dag Nordanger om trygge og utrygge barn i skolen”