Reprise fra 26. januar 2021.
Hvordan møter skolen elever med ADHD og hvordan kan vi tilpasse undervisningen for denne elevgruppen? Hvordan møter vi foreldrene for denne elevgruppen, og hvordan blir foreldrene møtt om de ikke opplever at skolens tilrettelegging er god nok? Dette var blant temaene når jeg snakket med professor Marie-Lisbet Amundsen fra Universitetet i Sørøst-Norge i begynnelsen av 2021.
Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkaster
Utdanningsforskning: Hvordan opplever foresatte til elever som strever med skolevegring møtet med skole og hjelpeapparat?
Psykologi i kommunen: Kjønnsforskjeller i undervisningstilbud hos elever som strever med skolevegring
Nordisk Tidsskrift for Pedagogikk og Kritikk: School Refusal and School Related Differences Among Students With and Without Diagnosis
Psykologi i kommunen: Betydningen av skolerelaterte faktorer og mobbing for elever som strever med skolevegring
Psykologi i kommunen: Hvordan opplever foresatte til elever som strever med skolevegring møtet med skole og hjelpeapparat?
Mitt intervju med Møller og Amundsen
Mitt intervju med Berit Skretting Solberg
Mitt intervju med Göran Söderlund
Mitt intervju med Elisabeth Bjørndal-Ruud
Min panelsamtale fra ADHD-konferansen 2022
Mitt intervju med Helene Barone
Mitt intervju med Geir Øgrim
Mitt intervju med Øystein Runde
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “Marie-Lisbet Amundsen om skolens møte med elever med ADHD”