Hvordan kan skolen eller lærerutdanningsinstitusjonene bruke Virtual Reality som metode i undervisningen? Og hvordan kan vi bruke det til å jobbe mot gruppebaserte fordommer i skolen? Hvordan kan dette hjelpe oss til å se verden fra et annet standpunkt? Jeg har intervjuet postdokter ved HVL, Reidun Faye, om hvordan forskjellige former for VR-prosjekter kan bidra nettopp til dette.
Lenke til intervjuet på Soundcloud
Lenke til intervjuet i iTunes
Lenke til intervjuet på Spotify
HVL: Skal forske på forebygging av fordommer i skolen
Mitt intervju med Medietilsynet
Mitt intervju med Simen Spurkland
Mitt intervju med Nina Bauer Bølgan
Mitt andre intervju med Espen Helgesen
Mitt intervju med Halvor Thengs
Mitt intervju med Terje Pedersen
Mitt intervju med Lilli Røv
Mitt intervju med Odin Hetland Nøsen
Mitt intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad
Mitt intervju med Tobias Staaby
Mitt intervju med Fredrik Mørk Røkenes
Mitt intervju med Erlend Kobro
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
25 kommentarer om “LL-139: Reidun Faye om VR og fordommer”