Andrine Bruland om skolen for de som ikke passer inn

Reprise fra 17. mars 2020.

Et gjentagende tema både i debatten og på podkasten er hvordan skolen håndterer de som ikke passer inn i skolesystemet og hva de skal gjøre. Et aspekt ved dette er den såkalte gutta-debatten om den noe økte andelen gutter som ikke passer inn i skolesystemet, med rundt 10%-poeng høyere andel gutter som ikke fullfører skolen innenfor 5-årsgrensen. I 2020 skrev psykolog Andrine Bruland et leserinnlegg om å la gutta jobbe. Jeg snakket med henne da om de elevene som ikke passer inn i skolesystemet og hva vi skal tilby dem.

Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkaster

Episoden på podkasten


Panama Psykologtjenester


Bergens Tidende: La gutta jobbe!

Bergens Tidende: Du må ta den der praten med sønnen din, selv om det gjør vondt

Bergens Tidende: Nå er det god plass i skolesekken. Vi må være kloke når vi fyller den

Bergens Tidende: Stopp verden! Noen sitt barn har blitt lei seg

Bergens Tidende: Sommerferien er høysesong for skuffelser og forventningskræsj

NRK: Andrine reagerte på foreldremøtet: – Mange er altfor kritiske mot skulen

Bergens Tidende: Et kjærlighetsbrev til høytlesning


Mitt intervju med Arne Klyve

Mitt intervju med Kristoffer Vogt

Mitt intervju med Peder Haug

Mitt intervju med Harriet Bjerrum Nielsen

Mitt tredje intervju med Cecilie Udberg-Helle

Mitt intervju med Christer Mattson

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar