Hvordan skal vi drive skolen best mulig? Trenger vi alle de timene med undervisning som vi har i dag? Motiverer vi elevene på den riktige måten? Gir vi lærerne de verktøyene de behøver for å kunne gi en god nok undervisning? Hvordan skal vi dele opp skolehverdagen og hvordan skal skolen være? Jeg snakker med Alexander Meyer som har skrevet bok om dette, om det store skolespranget og skolen 2.0.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Syn og Segn: Obligatorisk skuleordning – eit hinder for demokratiet?
Utdanningsnytt: Vil belønne elevene for innsatsen
Utdanningsforbundet: Alexander Meyer skal lede Lærerprofesjonens etiske råd
Mitt intervju med Martin Flatø
Mitt intervju med Robin Dale Oen
Mitt intervju med Kristoffer Vogt
Mitt intervju med Simon Malkenes
Mitt intervju med Henrik Asheim
Mitt intervju med Kjell Ove Hauge
Mitt intervju med Agathe Waage
Mitt intervju med Tjalve Madsen
Mitt intervju med Per Solli
Mitt intervju med Gunnar Østgaard
Mitt intervju med Espen Schaaning
Mitt intervju med Eldar Taraldsen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
3 kommentarer om “LL-260: Alexander Meyer om skolen 2.0”