Hvordan skaper vi trygge rammer for elevene? Både til å oppleve trygghet i situasjonen, og for å skape rom for utforskning og læring? Hvordan kan vi bidra til å håndtere elevenes vanskelige situasjoner og bidra til økt læring og trivsel for elevene? Jeg snakker med Ida Brandtzæg og Stig Torsteinson fra Tilknytningspsykologene om “Circle of security” eller tryggetssirkelen som det heter på norsk.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Circle of security International
TIlknytningspsykologene på Facebook
Videoer i samarbeid med FolkOm
Bok: Se eleven innenfra
Mitt intervju med Ingerid Dowerdock
Mitt intervju med Dag Nordanger
Mitt intervju med Heidi Wittrup Djup
Mitt intervju med Andrine Bruland
Mitt intervju med Ove Østerlie
Mitt intervju med Hege Ose
Mitt intervju med Camilla Hagevold
Mitt intervju med Martin Johannessen
Mitt intervju med Sigrun Aasland
Mitt intervju med Katrine Vellesen Løken
Mitt intervju med Forandringsfabrikken
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
5 kommentarer om “LL-259: Tilknytningspsykologene om Circle of Security”