LL-349: Marie Tindstad om alternative opplæringsarenaer for menneskerettigheter

Hvordan lærer vi bort/om menneskerettigheter i skolen? Hvordan kan man lære bort en menneskerettighetsforståelse til elevene? Finnes det ulike konsepter for dette? Hvilke metoder kan vi bruke? Og ikke minst, hvilke fordeler kan det være å ta med elevene på ekskursjon for å lære menneskerettigheter et annet sted? Jeg snakker med Marie Tindstad som jobber med undervisning på Raftosenteret i Bergen. Hun har skrevet masteroppgave om temaet.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Raftosenteret


Masteroppgave: Human rights education and Youth Empowerment: An analysis of the role alternative learning arenas plays in Human Rights Education in Norway.


Mitt intervju med Ingvill Thorson Plesner

Mitt intervju med Claudia Lenz

Mitt andre intervju med Claudia Lenz

Mitt intervju med Jørgen Frydnes


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

En kommentar om “LL-349: Marie Tindstad om alternative opplæringsarenaer for menneskerettigheter”

Legg igjen en kommentar