LL-276: Børhaug og Reindal om transhumanisme og tilpasset opplæring.

Om vi medisinsk klarer å korrigere for “alle naturens feil” hos mennesker eller klarer til og med å “heve standarden” hos menneskene, hva betyr det for tilpasset opplæring og spesialundervisning i skolen? Hva betyr det for sosial mobilitet og sosial ulikhet i skolen og skolens arbeid for inkludering? Hva betyr det for de som er skeptiske til denne typen forbedringer? Jeg snakker med professor Frédérique Brossard Børhaug ved NLA Høgskolen og VID Vitenskapelige Høgskole, og professor Solveig Reindal ved NLA Høgskolen om disse temaene.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Frédérique Brossard Børhaug på NLA

Frédérique Brossard Børhaug ved VID

Frédérique Brossard Børhaug på Twitter


Solveig Reindal på NLA


Utbildning og Demokrati: Hvordan forstå inkludering som allmenpedagogisk prinsipp i en transhumanistisk (fram)tid?

Tanketrigger: Når slutter du å være et menneske?


Mitt intervju med Andrine Bruland


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.