Hvilken kompetanse skal de som jobber med spesialpedagogiske problemstillinger og spesialundervisning i skolen ha? Er det greit at det mange steder er assistenter som står for disse oppgavene? Hvilke fagkrav setter egentlig PPT til hvem som skal utføre oppleggene de bestemmer at elevene skal ha? Hva vet vi egentlig om dette? Denne episoden er et intervju med Bjørg Mari Hannås, førsteamanuensis ved Nord Universitet, og handler nettopp om disse problemstillingene.
Lenke til episoden på Soundcloud
Lenke til episoden på iTunes
Lenke til episoden på Spotify
Bjørg Mari Hannås hos Nord Universitet
Bok: Pedagogikk, trender og politikk i klasserommet
Store Norske Leksikon: ADHD
Mitt intervju med Hilde Traavik
Mitt intervju med Baste Bruarøy
Mitt intervju med Christian Beck
Mitt intervju med Helga Bjørke Harnes
Mitt intervju med Astrid Lenvik
Mitt intervju med Marta Straume
Mitt intervju med Gunnar Østgaard
Mitt intervju med Mari-Kristine Morberg og Sunniva Schultze-Florey
Mitt intervu med Trude Havik
Mitt intervju med Kristin Whitehouse
Mitt intervju med Bjarte Furnes
Mitt intervju med Göran Söderlund
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-120: Bjørg Mari Hannås om spesialpedagogiske utfordringer”