LL-406: Astrid Lenvik om nivådeling og tilpasning for evnerike elever

I hvilken grad kan og bør vi bruke nivåinndeling i norsk skole? Kan det være at dette vil kunne fungere bedre for elever med ekstraordinære akademiske talent, med høyt læringspotensial eller som vi omtaler som særlig evnerike? Burde vi organisere undervisningen slik eller er det noe som tyder på at det blir feil? Hvordan kan tilrettelegging for denne gruppen påvirke de andre elevene i skolen? Jeg snakker med førsteamanuensis Astrid Lenvik ved Universitetet i Bergen.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Astrid Lenvik på Facebook

Astrid Lenvik på Twitter

Astrid Lenvik hos UiB


Forskersonen: En god skole for evnerike, talentfulle elever er en god skole for alle

Forskning.no: Lærere mener at de kan for lite om de smarteste elevene


Mitt første intervju med Astrid Lenvik

Mitt intervju med Kai Håkon Sunde

Mitt første intervju med Helga Bjørke Harnes

Mitt første intervju med Cecilie Udberg-Helle

Mitt intervju med Jørgen Smedsrud

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

3 kommentarer om “LL-406: Astrid Lenvik om nivådeling og tilpasning for evnerike elever”

Legg igjen en kommentar