LL-410: Emstad og Knutsen om inkluderende skoleledelse

Hvordan skaper man en skole som er inkluderende for alle elevene? Som ivaretar både elevene som trenger noe mer for å komme opp på riktig nivå og de som trenger større utfordringer i skolen. Hvordan tilrettelegger vi for dette? Jeg snakker med Bård Knutsen, førsteamanuensis i naturfagdidaktikk ved NTNU, og Anne Berit Emstad, professor og innovasjonsleder ved NTNU, om dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Bård Knutsen hos NTNU

Anne Berit Emstad hos NTNU


Bok: Ledelse for en inkluderende skole

Nettavisen: Rektorer: Nivåforskjeller hemmer læring

Midt-Norsk Debatt: En inkluderende skole – også for de mest «begavede» elevene?


Mitt intervju med Jan Merok Paulsen

Mitt andre intervju med Astrid Lenvik

Mitt intervju med Kai Håkon Sunde

Mitt første intervju med Helga Bjørke Harnes

Mitt første intervju med Cecilie Udberg-Helle

Mitt intervju med Jørgen Smedsrud

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

En kommentar om “LL-410: Emstad og Knutsen om inkluderende skoleledelse”

Legg igjen en kommentar