LL-520: Kari Kolberg om god undervisning for evnerike barn

Hva er god eller riktig undervisning for de elevene som trenger noe faglig mer? For de som vi ofte kaller de evnerike barna, de med særlig akademisk talent eller som har et særlig høyt læringspotensial. Hva er innenfor rammene av hva som forventes av oss som skole og hva burde vi tilby disse elevene? Hvorfor er dette viktig? Jeg snakker denne uken med Kari Kolberg, lektor og med master i tilpasset opplæring fra Høyskolen i Hedmark. Til daglig er hun kontaktlærer i Bærum og har jobbet som spesialrådgiver i grunnskoleadministrasjonen i Bærum nettopp med evnerike elever som spesiale.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Krumelurebloggen


Utdanningsdirektoratet: Kompetansepakke om elever med stort læringspotensial

Utdanningsdirektoratet: Elever med stort læringspotensial

Forskningsrådet: Evnerike elever og elever med stort læringspotensial. En forskningsoppsummering

Språkløyper: Elever med stort læringspotensial

Realfagsløyper: Pakke 4: Elever med stort læringspotensial


Mitt første intervju med Astrid Lenvik

Mitt andre intervju med Astrid Lenvik

Mitt intervju med Kai Håkon Sunde

Mitt første intervju med Helga Bjørke Harnes

Mitt første intervju med Cecilie Udberg-Helle

Mitt intervju med Jørgen Smedsrud

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall

Arrangementet hos Litteraturhuset i Oslo.


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

En kommentar om “LL-520: Kari Kolberg om god undervisning for evnerike barn”

Legg igjen en kommentar