Har elever med autismespekterforstyrrelser høyere skolefravær enn andre? Hva er det som gjør dette i så fall? Hvordan kan skolene tilrettelegge for denne elevgruppen slik at de ikke får så mye fravær og hva kan vi gjøre for at de ikke skal få så mye fravær i utgangspunktet? Dette podkastintervjuet er en samtale med Ellen Kathrine Munkhaugen om autismespekterforstyrrelser og skolefravær.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Ellen Kathrine Munkhaugen på Twitter
Nasjonal kompetansetjeneste for utviklingshemning og psykisk helse
OUS: Barn med autismeforstyrrelser har oftere skolevegring
Doktoravhandling: School refusal behaviour: Are children and adolescents with autism spectrum disorder at a higher risk?
Mitt intervju med Kristin Whitehouse
Min panelsamtale om skolevegring
Mitt intervju med Cecilie Udberg-Helle
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
6 kommentarer om “LL-360: Ellen Kathrine Munkhaugen om autismespekterforstyrrelser og skolefravær”