LL-561: Gustavsson og Tømmerbakken om lavaffektiv tilnærming, toleransevinduet, og traumebevisst omsorg

Hva innebærer det å drive med en undervisning og et møte med elevene som er basert på en lavaffektiv tilnærming,? Hvilken rolle spiller toleransevinduet? Og hva er traumebevisst omsorg i skolen? Hva er verdien av å ha en sosialarbeider i klasserommet? Jeg snakker denne gangen med lærer Nina Tømmerbakken og Ulrika Gustavsson som har jobbet som sosionom i skolen i en årrekke og som også har undervist om sosialt arbeid i skolen på OsloMet sammen med Tømmerbakken.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Bok: Sosialfaglig arbeid i skolen

Fontene: Skolen som arena for sosionomer

Varingen: Ulrika har hjulpet mange elever gjennom en vanskelig ungdomstid


Mitt intervju med Mona Larssen Kjærvoll

Mitt første intervju med Jan Spurkeland

Mitt andre intervju med Jan Spurkeland

Mitt intervju med Ulrika Gustavsson

Mitt intervju med Arne Nikolaisen Jordet

Mitt intervju med Arve Thorshaug

Mitt intervju med Ellen Syrstad

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar