Hvor utbredt er konspirasjonsteorier i befolkningen generelt eller i elevmassen? Hva kan vi lære av konspirasjonsteoriene og hva kan vi bruke dem til i skolen? Bør vi bruke dem i skolen? Asbjørn Dyrendal, professor ved NTNU og en gruppe med europeiske forskere skal forske på konspirasjonsteorier og elever, her forteller han mer om prosjektet.
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet i iTunes
Intervjuet på Spotify
Bok: Hva er konspirasjonsteorier
Bok: Dommedag!
Mitt intervju med Kjetil Braut Simonsen
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
4 kommentarer om “LL-172: Asbjørn Dyrendal om konspirasjonsforskning i skolen”