Hvilke metoder kan og bør vi bruke for å skape gode relasjoner med elevene? Hva er relasjonspedagogikk? Hvilken betydning har relasjonene vi har til elevene for hvor mye elevene lærere og sitter igjen med etter undervisningen? Jeg snakker igjen med Jan Spurkeland som driver Relasjonsledelse AS for å finne ut mer om dette.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Bok: Relasjonskompetanse
Bok: Relasjonsledelse
Mitt intervju med Kjartan Navarsete
Mitt intervju med Dag Nordanger
Mitt intervju med Ingerid Opedal Dowerdock
Mitt første intervju med Jan Spurkeland
Mitt intervju med Mona Larssen Kjærvoll
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
10 kommentarer om “LL-361: Jan Spurkeland om metoder i relasjonspedagogikken”