Hvordan styres norsk skole? Hvilken påvirkning har OECD hatt på norsk skole og hvordan har det endret seg over tid? Hvilken styring har norske lærere og politikere på norsk skole? Jeg snakker med Simon Malkenes om hans doktorgradsarbeid og det han fant ut i løpet av det arbeidet.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Disputas: Video
Klassekampen: OECD-skolen er feilslått
Utdanningsnytt: Etter doktorgraden innså Simon Malkenes at han hadde tatt litt feil
Klassekampen: Nyreligiøs pedagogikk – eksempelet Malkenes
Klassekampen: Isaksen ex auditorio
Mitt første intervju med Simon Malkenes
Mitt andre intervju med Simon Malkenes
Mitt intervju med Eldar Taraldsen
Mitt intervju med Eirik Irgens
Mitt intervju med Tone Sævi
Mitt intervju med Tom Are Trippestad
Mitt intervju med Sara Eline Eide
Mitt intervju med Sunniva Holmås Eidsvoll
Mitt intervju med Tone Hellevik Dahl
Mitt intervju med Sigrun Aasland
Mitt intervju om konkurranseskolen
Mitt intervju med Svein Sjøberg
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.