Hvilken betydning har sosiale og emosjonelle ferdigheter for elevenes trivsel? Hvordan kan slike ferdigheter ses i lys av fremtidsferdigheter i skolen? Hva innebærer det for eleven om de har lave eller høye slike sosiale ferdigheter og hvordan kan skolen fremme denne typen ferdigheter hos elevene? Hva har slike ferdigheter å si for de faglige resultatene for elevene? Jeg snakker med førsteamanuensis Lene Vestad ved Universitetet i Stavanger og Nasjonalt senter for læringsmiljø og atferdsforskning.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Lene Vestad hos Universitetet i Stavanger
Universitetet i Stavanger: Disputas om god sosial og emosjonell kompetanse blant elever i ungdomsskolen
Mitt første intervju med Jan Spurkeland
Mitt andre intervju med Jan Spurkeland
Mitt intervju med Dag Nordanger
Mitt intervju med Ingerid Dowerdock
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.