Hvordan skal man omgjøre mer eller mindre teoretiske og abstrakte læreplanmål til praktisk undervisning i Mat og helsefaget? Hva skal man fokusere på og hva er mindre viktig? Hva tenker Mat og helse-lærerne om dette? Hvordan kan man tenke om dette? Hva bør elevene sitte igjen med etter å ha hatt faget? Jeg snakker med høyskolelektor Ingfrid Veka fra Høgskulen på Vestlandet.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Vårt Land: Mener mat og helse-faget nedprioriteres
NRK: Mat og uhelse
Mitt intervju med Eli Kristin Aadland
Mitt intervju med Therese Halvorsen Røst
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.