Hvilke muligheter ligger i de nye digitale mulighetene i skolen? Hva kan det å ta steget over i en virtuell virkelighet (VR) gjøre for undervisningen? Eller hva hvis vi går over i en utvidet virkelighet (augmented reality eller AR)? Hvordan kan vi bruke 3D-printing og 360-filmer i undervisningen? Hva kan vi bruke dette til i de ulike linjene i videregående skole? Jeg snakker med Marie Edin Solheim fra Storhamar videregående skole om hennes bruk av nye digitale teknologier i hennes undervisning på Helse- og oppvekstfag.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Verktøy fra episoden:
Mitt intervju med Alexander Westre Skog
Mitt intervju med Aleksander Husøy og Tobias Staaby
Mitt intervju med Tobias Staaby
Mitt intervju med Kristoffer Hundershagen og Ingvild Vikingsen Skogestad
Mitt intervjue med Adrian Talleraas
Mitt intervju med Erlend Kobro
Mitt intervju med Simen Spurkland
Mitt intervju med Ingvild Vikingsen Skogestad
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.