Hva vet vi egentlig om hvordan ungdommen opplevde hjemmeskoletiden i vår? Hvordan gikk det sosialt, faglig, og med livet ellers? Var det noen forskjeller mellom ulike grupper i Oslo om hvordan de opplevde situasjonen? Hvordan var risikoadferden hos elevene? Var det noen forskjeller i den? Jeg snakker med forsker Anders Bakken ved NOVA og OsloMet om hva de fant ut i sin undersøkelse.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
NRK: 6 av 10 mener de lærte mindre med hjemmeskole
Mitt intervju med Melinda Jørgensen
Mitt tredje intervju med Asbjørn Dyrendal
Mitt intervju med Sigrid Isdal og Mari-Kristine Morberg
Mine intervjuer med ulike lærere i krisen, del 1 og del 2
Mitt intervju med Marianne Dahlseng og Marius Chramer i FUG
Mitt andre intervju med Trude Havik
Mitt intervju med Elevorganisasjonen
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
3 kommentarer om “LL-245: Anders Bakken om ungdommens opplevelse av hjemmeskole”