LL-176: Yvonne Demirel om skeivhet i lærebøkene

Hvordan fremstilles skeive i norske norsklærebøker? Eller fremstilles de i det hele tatt? Hvilken betydning eller fokus har eventuelle skeive historier vi finner i lærebøkene? Hvorfor er dette et viktig tema? Jeg snakker med Yvonne Demirel, som er lærer ved Katedralskolen i Bergen, om funnene gjorde i forbindelse med hennes masteroppgave om temaet.

Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet i iTunes
Intervjuet på Spotify

Masteroppgave: Rette lærebøker?

UiB: Studier og forskning med skeiv tematikk


Intervjuet mitt med Linda Marie Rustad

Intervjuet mitt med Hilde Enger Arntsen

Intervjuet mitt med Marianne Støle-Nilsen

Intervjuet mitt med Heidi Rohde Rafto

Intervjuet mitt med Maria Røsok

Intervjuet mitt med Hilde Lunde

Intervjuet mitt med Kim Friele

Christian Lomsdalen er lektor, småbarnsfar og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist, og nå også podkaster.

Author Socials Følg meg på sosiale media

What do you think?

Note: Your email address will not be published

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>