Dag Roness om lærerstudentenes motivasjon

Reprise 4. august 2020.

Hva er det som gjør at lærerstudenter ønsker å bli fremtidens lærere, og hvem er de egentlig? Hva er det som trekker dem til skolen? Hvilken betydning har tidligere lærere for lærerstudentenes motivasjon? Kan det være slik at vi kan både være så gode at vi inspirer og så dårlige at de vil vise at de kan gjøre en bedre jobb? Jeg snakket i 2020 med Dag Roness, førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen, om hans forskning på lærerstudentenes motivasjon til å bli lærere.

Reprisen på Spotify
Reprisen på Soundcloud
Reprisen på Apple Podkaster

Episoden på podkasten


Bok: Å forske på egen praksis

Bok: Skolens betydning

Utdanningsnytt: Forsker advarer mot snarveier i lærerrekrutteringen

Bok: Veiledning og profesjonell utvikling i skolen


Mitt intervju med Anders Daniel Haugen

Mitt intervju med Fredrik Mørk Røkenes

Mitt intervju med Runa Brandal Myklebust

Mitt intervju med Sølvi Lillejord

Mitt intervju med Åsta Haukås

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

En kommentar om “Dag Roness om lærerstudentenes motivasjon”

Legg igjen en kommentar