LL-239: Dag Roness om lærerstudentenes motivasjon

Hva er det som gjør at lærerstudenter ønsker å bli fremtidens lærere, og hvem er de egentlig? Hva er det som trekker dem til skolen? Hvilken betydning har tidligere lærere for lærerstudentenes motivasjon? Kan det være slik at vi kan både være så gode at vi inspirer og så dårlige at de vil vise at de kan gjøre en bedre jobb? Jeg snakker med Dag Roness, førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen, om hans forskning på lærerstudentenes motivasjon til å bli lærere.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Dag Roness hos UiB


Bok: Å forske på egen praksis

Bok: Skolens betydning

Utdanningsnytt: Forsker advarer mot snarveier i lærerrekrutteringen


Mitt intervju med Anders Daniel Haugen

Mitt intervju med Fredrik Mørk Røkenes


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall

Christian Lomsdalen er lektor, småbarnsfar og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist, og nå også podkaster.

Author Socials Følg meg på sosiale media

1 Comment on LL-239: Dag Roness om lærerstudentenes motivasjon

What do you think?

Note: Your email address will not be published

You may use these HTML tags and attributes:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>