LL-588: Furan og Burheim om 22. juli-undervisning

Hvordan kan vi best drive undervisning om 22. juli? Hvordan kan vi forstå det som hendte der og hvordan det opplevdes for de som ble utsatt for terrorangrepet 22. juli? Hvordan driver 22. juli-senteret undervisningen sin? Jeg snakker med Stine Furan fra 22. juli-senteret og Maja Gudim Burheim, tidligere ansatt ved samme senter, nå ved Norsk PEN, om hvordan 22. juli-senteret driver med undervisning om 22. juli og deres bruk av vitner i denne undervisningen.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

22. juli-senteret

Utøya


22. juli-senteret: Det handler om mennesker

22. juli-senteret: Tidslinje

22. juli-senteret: Bevaring og formidling av personlige historier

22. juli-senteret: Historier om de vi mistet

NRK: Vi må snakke om 22. juli

Dembra: 22. juli-undervisning

Universitetet i Oslo: Podkast: 10 år etter 22.juli: Hvordan undervise barn og unge om temaet?

Wergeland-senteret: Lærerressurser: Demokrati og medborgerskap

Wergeland-senteret: 22. juli-ressurser


Mitt intervju med Jørgen Watne Frydnes

Mitt intervju med Marie Thrana Tindstad

Mitt intervju med Jørgensen og Aspelund

Mitt intervju med Marita Nygård

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

En kommentar om “LL-588: Furan og Burheim om 22. juli-undervisning”

Legg igjen en kommentar