Hvordan møter vi elevene med de største behovene for tilrettelegging i barnehage og i skole? Hvordan tilpasser vi undervisning og opplegg for de som virkelig trenger noe helt annet enn A4-eleven? Hvordan tilpasser vi barnehage og skoledagen for de som trenger noe helt annet som ikke finnes i vanlige planer. Hvordan skaper gode hverdager? Jeg snakker med Ena Heimdahl, som jobber i Statped, divisjon barnehage, avdeling for sammensatte lærevansker.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Statped: Rådgivning og veiledning om sammensatte lærevansker
Spesialpedagogikk: Hvordan skape meningsfulle historier som gir stemme til barn med multifunksjonshemming
Spesialpedagogikk: Fra mating til «samspising» – Det gode måltidet for barn med omfattende funksjonsnedsettelser
Mitt intervju med Nina Bauer Bølgan
Mitt intervju med Kristin Whitehouse
Mitt intervju med Stian Orm
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
2 kommentarer om “LL-497: Ena Heimdahl om møtet med barn med multifunksjonshemming”