Hvordan ser fullføringsreformen ut for en som sitter i rektorstolen og har ulike elevgrupper å ta vare på? Hvordan vil dette påvirke skolen og hva gjør man egentlig allerede? Hva kan den bety for hvordan vi vurderer og hvordan vi ser på kompetanse? Jeg snakker med Espen Berglund som er rektor på Eilert Sundt videregående skole i Agder for å høre hva han tenker om tema.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Eilert Sundt videregående skole
Eilert Sundt tenker høyt: Fullføringsreformen og vurdering
Eilert Sundt tenker høyt: Kompetanse og vurdering
Regjeringen: Stortingsmelding 21 (2020/2021)
Regjeringen: NOU 2014: 7 Elevenes læring i fremtidens skole — Et kunnskapsgrunnlag
Regjeringen: NOU 2015: 8 Fremtidens skole — Fornyelse av fag og kompetanser
Regjeringen: NOU 2019: 23 Ny opplæringslov
Regjeringen: NOU 2019: 25 Med rett til å mestre — Struktur og innhold i videregående opplæring
Min panelsamtale om fullføringsreformen
Mitt intervju med Tony Burner
Mitt intervju med Assad Nasir
Mitt intervju med Edvard Botterli Udnæs
Mitt intervju med Grethe Melby
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
9 kommentarer om “LL-317: Espen Berglund med en rektors refleksjoner om Fullføringsreformen”