LL-317: Espen Berglund med en rektors refleksjoner om Fullføringsreformen

Hvordan ser fullføringsreformen ut for en som sitter i rektorstolen og har ulike elevgrupper å ta vare på? Hvordan vil dette påvirke skolen og hva gjør man egentlig allerede? Hva kan den bety for hvordan vi vurderer og hvordan vi ser på kompetanse? Jeg snakker med Espen Berglund som er rektor på Eilert Sundt videregående skole i Agder for å høre hva han tenker om tema.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Espen Berglund på Twitter

Eilert Sundt videregående skole


Eilert Sundt tenker høyt: Fullføringsreformen og vurdering

Eilert Sundt tenker høyt: Kompetanse og vurdering


Regjeringen: Stortingsmelding 21 (2020/2021)

Regjeringen: NOU 2014: 7 Elevenes læring i fremtidens skole — Et kunnskapsgrunnlag

Regjeringen: NOU 2015: 8 Fremtidens skole — Fornyelse av fag og kompetanser

Regjeringen: NOU 2018: 15 Kvalifisert, forberedt og motivert — Et kunnskapsgrunnlag om struktur og innhold i videregående opplæring

Regjeringen: NOU 2019: 23 Ny opplæringslov

Regjeringen: NOU 2019: 25 Med rett til å mestre — Struktur og innhold i videregående opplæring


Min panelsamtale om fullføringsreformen

Mitt intervju med Tony Burner

Mitt intervju med Assad Nasir

Mitt intervju med Edvard Botterli Udnæs

Mitt intervju med Grethe Melby


Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.