Hvordan påvirker korona, hjemmeskole, og hybridskolen leksepraksisen rundt omkring? Hvilke følger får det når elevene er hjemme deler av, eller hele, tiden når det er undervisning? Hvilke effekter får «koronaskolen» på leksepraksisen rundt omkring? Blir skolene mer leksebevisste? Endrer det hva slags lekser vi gir? Jeg snakker med Kjersti Lien Holte, førsteamanuensis ved Høgskolen i Østfold for å finne svar på noen av disse spørsmålene.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Utdanningsforskning: 4 kjennetegn på leksebevisste skoler
Mitt første intervju med Kjersti Lien Holte
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Cappelen Damm Utdanning og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Cappelen Damm Utdanning. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
En kommentar om “LL-291: Kjersti Lien Holte om lekser og leksebevissthet i «koronaskolen»”