Hva skal vi lære bort i livsmestringstemaet i fagfornyelsen? Hvordan skal vi gjøre det? Og ikke minst, hvordan skal elevene få størst mulig utbytte av dette? Jeg har snakket med Mette Bøe Lyngstad, førstelektor ved Høgskulen på Vestlandet og dramapedagog, og Yngvild Danielsen, førsteamanuensis ved Universitetet i Bergen og psykolog, om deres prosjekt hvor de har brukt drama som metode for å se på livsmestringstemaet.
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Spotify
Intervjuet i iTunes/Podkaster
Yngvild Sørebø Danielsen hos UiB
Mitt intervju med Julie Riise
Mitt intervju med Katrine Vellesen Løken
Mitt intervju med Jorunn Lokøy
Mitt intervju med Per Einar Binder
Mitt intervju med Trude Havik
Mitt intervju med Arne Klyve
Mitt intervju med Camilla Hagevold
Mitt intervju med Peder Haug
Mitt intervju med Ole Jacob Madsen
Mitt intervju med Arne Holte
Mitt intervju med Forandringsfabrikken
Mitt første intervju med Mette Bøe Lyngstad
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.
5 kommentarer om “LL-218: Lyngstad og Danielsen om livsmestring og drama”