LL-639: Kristoffer Ibsen om de som får dysleksi-diagnose og de som ikke får det

Hva skjer når elever får en dysleksidiagnose – kan det virkelig føre til bedre skoleresultater, økte utdanningsmuligheter og større trivsel? Og hvorfor er tidlig støtte så avgjørende? Hvordan går det for de elevene som akkurat ikke får diagnosen? Altså er like under grensen. Jeg snakker med post doc Kristoffer Ibsen ved Aarhus universitet som sammen med Søren Albeck Nielsen har sett på dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Kristoffer Ibsens nettside

Kristoffer Ibsen hos Aarhus universitet


Utdanningsnytt: Dysleksidiagnose gir elever fordeler

Folkeskolen.dk: Banebrydende forskning: Ordblindediagnose gør en stor positiv forskel for elever


Mitt panel på DIGG læring konferansen

Mitt intervju med Frøydis Morken

Mitt intervju med Tone Stokkereit Mattson

Mitt intervju med Irina Jensø

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar