LL-608: Maja Reinåmo Olsson om barns perspektiv på lek

Hva er det som skal til for at lek skal være lek, for de det gjelder selv? Altså for barna. Er lekbasert læring lek for elevene eller er det undervisning? Hva skal til for at de anser det for å være lek? Hva skiller dette og hvordan kan vi jobbe best mulig med lek i skolen? Jeg snakker med Maja Reinåmo Olsson, førsteamanuensis i pedagogikk ved NTNU om dette.

Episoden på Spotify
Episoden på Soundcloud
Episoden på Apple Podkaster

Maja Reinåmo Olsson hos NTNU


Bok: Eldst

Artikkel: Tullete og alvorlige voksne: Barns fortellinger om voksnes roller i lek i barnehage og skole

Doktorgradsavhandling: Lekende barnefellesskap: Barneperspektiver på lek i overgangen fra barnehage til skole


Mitt intervju med Brodal og Lunde

Mitt intervju med Elise Djupedal

Mitt intervju med Tina Nordbotten Olsen

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar