Hvordan kan AI være en del av skriveopplæringen? Hvilke utfordringer skaper denne teknologien og hvordan skal vi lærere forholde oss til den? Hvordan kan den bidra positivt og hva kan den hjelpe til med? Hvordan lever vi med denne teknologiske utviklingen heller enn å stritte i mot? Jeg snakker med forfatter Agnar Lirhus om inntoget av kunstig intelligens i skriveopplæringen.
Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster
Bok: Kunstig intelligens i skriveopplæringen
Min åpningsepisode om ChatGPT
Mitt intervju med Jill Walker Rettberg
Mitt tredje intervju med Roar Ulvestad
Mitt andre intervju med Gunvald Dversnes
Mitt andre intervju med Liv Cathrine Krogh
Mitt intervju med Morten Rosenkvist
Mitt intervju med Tormod Korpås
Mitt intervju med Kristian Bjørkelo
Mitt intervju med Samia Touileb
Mitt intervju med Arild Raaheim
Mitt intervju med Espen Andersen
Mitt intervju med Henning Fjørtoft
Mitt intervju med Terje Pedersen og elevene hans
Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall
Abonnér på podkasten:
Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.
Christian Lomsdalen er ph.d-stipendiat ved Universitetet i Bergen etter mange år i den videregående skolen som lektor. Ved siden av dette lager han podkast og leder Human-Etisk Forbund. Han har skrevet læreboken Burde vi det? om profesjonsfaglig etisk kompetanse i skolen. Du finner han også på podkastene Tanketrigger, Frokostkaffen, og PedsexPod. Han er førstegenerasjons bergenser, far og bonusfar til fire, og alltid engasjert. Ateist, feminist og humanist.