LL-519: Silje Hrafa Tjersland om nærværsskolen

Hvordan legger vi til rette for nærvær i skolen eller enn å jobbe mot fravær og frafall? Er forskjellen i det hele tatt mer enn bare semantisk? Hva kjennetegner en skole som legger til rette for nærvær? Hvilke metoder fungerer for dette? Jeg snakker med Silje Hrafa Tjersland. Hun er barnevernspedagog og sosiallærer i Osloskolen og jobber til daglig med dette.

Intervjuet på Spotify
Intervjuet på Soundcloud
Intervjuet på Apple Podkaster

Silje hos Fagfokus


Utdanningsforbundet: Nærværsskolen – en modell for å forebygge skolefravær

Bok: Kritiske blikk på skolen

Veileder: Om nærvær og fravær i skolen


Mitt intervju med Mona Martnes

Mitt intervju med Møller og Amundsen

Mitt andre intervju med Heidi Wittrup Djup

Mitt intervju med Sara Eline Eide

Mitt intervju med Damsgaard og Nordby

Mitt intervju med Jonas Højgaard Frydenlund

Mitt intervju med Gaute Brochmann

Lektor Lomsdalens innfall på sosiale media:
Instagram: @lektorlomsdalen
Twitter: @lektorlomsdalen
Bluesky: @lomsdalen.bsky.social
Mastodon: @Lomsdalen@oslo.town
Facebookside: Lektor Lomsdalen
Facebookgruppe: Lektor Lomsdalens innfall


Abonnér på podkasten:

AcastApple PodcastsGoogle PodcastsCastBoxiTunesRSSSoundCloudSpotifyTuneIniHeartRadio


Denne podkastepisoden er reklamestøttet:
Denne podkastepisoden er produsert med støtte fra Fagbokforlaget og inneholder derfor reklame for en av produktene fra eller tjenestene til Fagbokforlaget. Les mer om reklame på Lektor Lomsdalens innfall her.

Legg igjen en kommentar